понедељак, 28. мај 2012.

Torta sa šljivama

       Ovaj post ću napisati više iz razloga što sam juče, napisala post Osećam potrebu da ovo podelim sa vama na mom blogu http://zorinkutak.blogspot.com/ i obzirom da nije prikazan na Bloger listi za čitanje, ne znam zašto i kako, pa ću sada videti da li će ovaj post biti vidljiv na ovom mom blogu.
          Obzirom da sam imala sveže šljive u zamrzivaču, htela sam da ih se "otarasim", pa sam izmislila recept i nastala je ova torta. Nije nešto na izgled ali ukusna je, verujte mi na reč.
Potrebno je:
Za testo: 2 jaja, 100 gr šećera, 60 ml ulja, 125 gr brašna, oko 4 kašike nekog soka (ja sam koristila onaj sok koje su ispustile šljive), 2 kašičice pr. za pecivo.
Za beli krem: 1/2 l mleka, šećera po ukusu, oko 5-6 kašika griza i 1 kesu šlag pene.
I još: oko 300 gr. prepolovljenih šljiva i 100 gr šećera.
Priprema:
           Na suvi okrugli pleh (tepsiju), stavite 100 gr šećera i u vrelu rernu ostavite nekoliko minuta da se otopi. Izvadite iz rerne pa preko otopljenog šećera rasporedite šljive i vratite u rernu. Pecite oko 10 minuta. U međuvremenu umutite mikserom najvećom brzinom jaja, šećer, ulje i sok, pa na kraju umešajte brašno pomešano sa pr. za pecivo. Sipajte preko šljiva i vratite u rernu. Pecite oko pola sata. Ispečeno izvadite, malo prohladite i okrenite na okrugli oval, tako da šljive budu gore.
       Za krem skuvajte mleko sa šećerom i grizom. Sklonite sa vatre pa ga umutite mikserom, dok postane penasto. Kada se prohladi umešajte u to umućen šlag.
       Premažite šljive ovim kremom i odozgo možete posuti struganom čokoladom ili ml. orasima...

4 коментара:

  1. Vidljiv post :) Super recept i ideja za potrositi sljive.

    ОдговориИзбриши
  2. Kako ne volim kombinaciju voća i šlaga, recept samo pratim do trenutka dodavanja zadnjeg sloja. Odlično. Da li bi bilo jednostavnije šećer i šljive obraditi na rinku, a ne u rolni? Ili tu leži neka tajna?

    ОдговориИзбриши
  3. Zoro, baš si me iznenadila receptom ideja je odlična. Ja taman objavila kolač sa suvom šljivom i jabukama a kad kod tebe i torta sa šljivom super ti je ideja!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Super ti je ideja za ovu tortu sa šljivama.Kako vidim sigurno je fina,a ujedno se potroše i šljive koje čuvamo u zamrzivaču.

    ОдговориИзбриши