субота, 23. април 2016.

Jeftina torta sa grizom i višnjama

         Ovu jeftinu tortu sam izmislila u hodu i moji ukućani su imali čime da se zaslade posle ručka...

POTREBNO JE:
Za koru:
3 jaja
4 kašike šećera
2 kašike brašna
1 puna kašika kakaoa
2 kašike ulja
1/2 kesice pr. za pecivo
Za fil:
7 kašike šećera
7 dl mleka
7-8 kašike griza
2 žumanceta
1 vanilin šećer
150-200 gr očišćenih višanja
Za šam: 
2 belanceta
6 kašike šećera
PRIPREMA:
           Za koru umutite jaja sa šećerom, pa kada se šećer otopi dodajte ulje, brašno, kakao i pecivo i sve lagano sjedinite. Pecite koru u okruglom plehu obloženom pek papirom na 180 st. oko 20 min.
           Za to vreme u manju šerpu stavite šećer da se otopi (karamelizuje), pa dodajte mleko. Kada se sav šećer otopi dodajte griz i kuvajte dok se ne zgusne. U krem dodajte žumanca i vanilu, sklonite sa vatre i mutite mikserom oko 3 minuta. Ostavite da se krem ohladi.
           Ispečenu i ohlađenu koru stavite na tacnu za tortu, stavite polovinu fila, poređajte višnje, pa stavite ostatak fila.
           Za šam umutite belanca sa 2 kašike šećera a posebno stavite 4 kašike šećera sa vrlo malo vode da se ušpinuje do gustine meda. Ušpinovan šećer lagano dodajte u umućena belanca uz stalno mućenje mikserom, dok ne dobijete čvrst šam.
            Ovim šamom premažite tortu i ostavite je da se dobro ohladi pre služenja.
            PS. Ja sam od soka, koji mi je ostao od višanja, napravila žele i prelila ga preko torte.









Нема коментара:

Постави коментар